W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Deklaracja dostępności

XML

Treść

Nazwa podmiotu publicznego: Szkoła Podstawowa im. Marii Skłodowskiej-Curie w Krusinie

Status pod względem zgodności z ustawą: czesciowo_zgodna

Powody wyłączenia i nieprawidłowości:
  • strona  zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
  • część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.


Link do dokumentu z analizą o nadmiernym obciążeniu:

Data sporządzenia Deklaracji Dostępności: 2021-05-23

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-05-23

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-07-22

Osoba odpowiedzialna za treść Deklaracji: Wiesława Chojnicka

Deklarację sporządzono na podstawie: wlasna

Nazwa podmiotu zewnętrznego, który przeprowadził badanie dostępności: Logonet ul. Piotrowska

Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za kontakt w sprawie niedostępności: Wiesława Chojnicka

Adres poczty elektronicznej osoby kontaktowej: sekretariat@spkrusin.pl

Numer telefonu do osoby kontaktowej: 56 676 80 22

Opis procedury wnioskowo-skargowej:

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.



Dostępność architektoniczna:

Lokalizacja

Budynek Szkoły Podstawowej im. Marii Skłodowskiej-Curie znajduje się w miejscowości Krusin pod adresem Krusin 53, 86-230 Lisewo, przy drodze wojewódzkiej 548.

Parking

Możliwe jest korzystanie z parkingu znajdującego się za budynkiem szkoły. Brak wyznaczonych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.

Wejście do budynku

Do wnętrza budynku prowadzą cztery wejścia, dwa wejścia od strony drogi głównej wyposażone są w pochylnie zapewniające możliwość wejścia do budynku osobą niepełnosprawnym poruszającym się na wózku inwalidzkim, korzystającym z chodzika lub osobą z wózkami dziecięcymi. Pozostałe dwa wejścia znajdują się z drugiej strony budynku z czego jedno poprzedzone jest jednym stopniem, a drugie trzy- stopniowymi schodami. Wszystkie wejścia do budynku stanowią drzwi jednoskrzydłowe o szerokości w świetle ościeżnicy powyżej 90 cm.

Nad wejściami do budynku, dostępnymi dla uczniów, gości oraz innych osób korzystających z usług szkoły nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. 

Wszystkie wejścia do budynku posiadają zadaszenie  chroniące przed opadami.

Informacje o budynku:

Budynek Szkoły podstawowej jest budynkiem posiadającym trzy kondygnacje. 

Na pierwszej kondygnacji  znajduję się między innymi świetlica pełniąca również rolę stołówki do której wejście poprzedzone jest progiem stanowiąc przeszkodę architektoniczną, komunikacja pomiędzy pozostałymi pomieszczeniami pozbawiona jest przeszkód. Szerokość  drzwi prowadzących do poszczególnych pomieszczeń klas lekcyjnych, sali gimnastycznej, szatni, toalet wynosi w świetle ościeżnicy powyżej 90 cm. Szerokość korytarzy jest dostatecznie duża aby zapewnić sprawne przemieszczanie się. Na pierwszej kondygnacji występuje różnica poziomów pomiędzy częściami budynku, w związku z tym występują dodatkowe dwustopniowe schody, którym towarzyszy pochylnia umożliwiająca osobą ze szczególnymi potrzebami dostęp do wszystkich pomieszczeń na tej kondygnacji.

Na drugiej kondygnacji znajduje się sekretariat, pokój dyrektora szkoły, pokój nauczycielski oraz klasy lekcyjne. 

Na trzeciej kondygnacji znajdują się kasy lekcyjne, pokój logopedy oraz biblioteka szkolna.

Na drugą i trzecią kondygnacje prowadzą schody,  brak rozwiązań umożliwiających dostęp na wyższe kondygnacje budynku dla osób ze szczególnymi potrzebami .

W budynku znajdują się toalety niedostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Budynek nie jest wyposażony w pętle indukcyjne.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.



Aplikacje mobilne:

Nie dotyczy.



Dodatkowe informacje:

Dostosowanie  do obsługi interesantów:

Każda osoba ze szczególnymi potrzebami w rozumieniu dostępności architektonicznej ma zapewnione wsparcie pracownika Szkoły Podstawowej w Krusinie.

Osoba niepełnosprawna ma prawo wstępu do budynku z psem asystującym bądź z psem przewodnikiem.

Obsługa osób dla których dostęp na wyższe kondygnacje z uwagi na barierę architektoniczną w postaci schodów jest utrudniony, bądź niemożliwy odbywa się na parterze w pomieszczeniu alternatywnym.

Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, w celu załatwienia sprawy związanej z działalnością szkoły za pomocą tłumacza języka migowego muszą zgłosić potrzebę skorzystania z takiej pomocy na 3 dni robocze przed planowaną wizytą.